Kvadrokoptéra U816A – první dojmy

Obsah balení:

  • Kvadroikoptéra (24g) s ochranným rámem (9g).
  • Výměný kryt bez rámu (2g).
  • Vysílač 2,4 GHz Mode 2 (4 kanály).
  • Akumulátor LiPo 3,7V – 250 mAh.
  • Nabíječka na 2 akumulátory přes USB.
  • Náhradní vrtule (dvě přední a dvě zadní).
  • Anglický návod.
  • Koupit můžete třeba zde

http://www.youtube.com/watch?v=8vVb8-09-uQ

 

 

 

Na první pohled:

  • Balík dorazil z Číny v docela pomačkaném stavu. Obsah zůstal naštěstí nedotčen 🙂
  • Tento model patří spíše do kategorie hraček, čemuž odpovídá i cena cca 45 USD.
  • Velikost 165 x 165mm z něj dělá opravdu kapesní záležitost.
  • Dílenské zpracování modelu je dobré, byť ochrannému rámu nepředvídám dlouhou životnost. V krabici je naštěstí ještě jedna “kapota”, ale bez ochrany vrtulí.
  • Vysílač na pohled vypadá pěkně a dobře se drží. Je ale vyroben z tenkých plastů a je hodně lehký. Má podsvícený LCD display což nemá ani moje Spektrum DX6i 🙂
  • Napájení vysílače obstarávají 4ks AA článků (nejsou součástí balení).
  • Akumulátor o kapacitě 250 mAh vydrží přibližně na 5 – 7 minut letu.
  • U modelu je pouze jeden, proto doporučuji rovnou koupit minimálně jeden až dva náhradní.
  • Přiloženou USB nabíječkou lze nabíjet dvě baterie najednou.
  • Technické parametry nabíječky se mi nepodařilo zjistit.
  • Nabití jednoho akumulátoru trvá cca 50-60 minut.

Video – rozbalení + let doma a venku

Letové vlastnosti:

Letové vlastnosti jsou pohodlné a nezáludné. Na to že, se jedná o levnou záležitost spíše z kategorie hraček, jsou letové vlastnosti dokonce skvělé. Ovládání je sice odlišné od vrtulníků, ale za chvíli si na něj zvyknete. Největší jsem měl strach z pák vysílače, ale fungují dobře a jsou citlivé tak akorát (narozdíl třeba od setového ovladače k vrtulníku Scorpio 2&09). Možnost trimovat je samozřejmostí. Na pořádnou RC vysílačku to samozřejmě ale nemá.

Model má nastavení dual rates (dvojí výchylky). To se provádí tlačítkem MODE a na displeji se ukazuje MODE1 = malé výchylky a MODE2 = velké výchylky. Důvod, proč nastavení výchylek pojmenovali jako MODE, mi ale uniká.

Pro létání doma doporučuji používat normální výchylky (MODE 1). I s nimi je model dostatečně obratný. Případné nárazy do stěn a nábytku spolehlivě zachytí ochranný rám kolem vrtulí, který celému modelu dává vzhled podobný podstatně většímu Parrot Ar. Drone. Součástí krytu je i bílá LED dioda (dá se vypnout tlačítkem), která usnadňuje orientaci, kde je předek modelu (stejně jako oranžové vrtule = předek). Dioda je na noční létání nepoužitelná (otestováno).

 
Kryt pro vnitřní létání

 

Modul umožňuje udělat FLIP, tedy otočit se přes záda o 360°. Při provádění tohto triku doma ale dávejte pozor, po dokončení obratu model o dost klesne a trochu se pootočí ve vodorovné ose (tj. pokud začínáte obrat zády k sobě, můžete skončit bokem k sobě). Ochranný rám vrtulí pro vnitřní létání je na FLIP vysloveně nevhodný a je ve většině případů končí pokusy o FLIP havárií nebo alespoň nechtěným tvrdým přistání.

Létáním venku jsem byl velmi příjemně překvapen. Velmi dobrý výkon podává i při létání ve větru, ve kterém bych si s koaxiální helikoptérou ani neškrtl. Model jsem si sice původně kupoval hlavně na “blbnutí” doma, ale to pravé kouzlo najdete právě veku. Pokud se rozhodnete používat kryt pro vnitřní létání i venku, používejte bezpodmínečně větší výchylky (na vysílači přepínáte tlačítkem MODE)! A pozor, flip s ochranným rámem nejspíš skončí havárií  (viz moje video výše).


Kryt pro venkovní létání

 

Ve chvíli kdy přehodíte na kryt pro venkovní létání, začne teprve ta pořádná zábava. Váha modelu klesne z 33g na 26g a to už je pořádně znát na agilitě i výdrži baterie. Pryč je líné otáčení v horizontálním směru, kolýbání ve větru a nejistý flip. Tohle je to pravé! Flip provádí model s minimální ztrátou výšky, reakce jsou bleskové a zlepší se i čitelnost ve vzduchu. Mohu jenom doporučit. Brzo se pokusím přidat nějaké video.

Ostatní poznatky:

  • Seknutí i od malé vrtule hodně bolí 🙂 (Chtěl jsem testovat gyro tak, že klepnu do  kavrdokoptéry a uvidím, jak se rychle vyrovná. Díky malým rozměrům jsem netrefil rám, ale okraj vrtule 🙂
  • Pokud nabíjím jenom jednu baterii, musím používat pravou zdířku v nabíječce. nevím jestli je to problém nabíječky, nebo normální chování. Zatím jsem nemohl otestovat na více bateriích najednou, protože jsou teprve někde na cestě.

Fotografie:
 

  

Bookmark the permalink.

2 Responses to Kvadrokoptéra U816A – první dojmy

  1. Josef Mikulasek says:

    Mam také takovy model akorát bez ochraneho krytu ale uz me také slabnou baterie ,nasel jsem takovy model na internete jak mate vy ale tam jsou baterie LiPo 3,7V – 240 mAh.a vy mate model kde se nachazejí baterie LiPo 3,7V – 250 mAh.nasel jsem totiž stranku kde prodavaji baterie LiPo 3,7V – 240 mAh.za cenu 5-kusu 370 kč tak se ptam lestli by to na tyto baterie opravdu letalo, inač ohledne te nabíječky nabíjí jednu baterii jak na prave strane tak i na leve strane stejne,,,ja nabíjím obe součastně odepište nebo pošlete čís. na mobil díky za brzkou odpověď.

Leave a Reply